Ιατροί, διατροφολόγοι και επιστήμονες υγείας ερευνούν και διαφωνούν επί πολλές δεκαετίες για το ποια ακριβώς είναι η «ισορροπημένη διατροφή». Για αυτό και υπάρχουν πάρα πολλά μοντέλα και προτάσεις για το ποια διατροφή είναι η ιδανική για τους ανθρώπους. Έχουμε λ.χ. την «Μεσογειακή διατροφή», την «Χορτοφαγική διατροφή», το μοντέλο διατροφής με υψηλότερα ποσοστά πρωτεϊνών (Άτκινς), την Paleo-δίαιτα, την Διατροφική Ζώνη, την αμιγώς φυτική διατροφή (Vegan), την Ωμοφαγική διατροφή, την Αγιουρβεδική διατροφή, την Μακροβιοτική και πολλές άλλες.
 
Ανεξάρτητα με το ποιο μοντέλο διατροφής είναι όντως το ιδανικότερο για τους ανθρώπους σε γενικές γραμμές, δύο ανάγκες παραμένουν σταθερές σε κάθε προτεινόμενη διατροφή:

  1. Η ανάγκη της πλήρους κάλυψης του οργανισμού με τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία, είτε αυτά είναι μακροθρεπτικά (όπως οι πρωτεΐνες, τα λίπη και οι υδατάνθρακες) είτε αυτά είναι μικροθρεπτικά (όπως οι βιταμίνες, τα μέταλλα, τα ιχνοστοιχεία, τα φυτοθρεπτικά κ.ά.).
  2. Η ανάγκη του σεβασμού της βιοχημικής ιδιαιτερότητας του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά. Αυτό σημαίνει πως κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ανάγκες σε θρεπτικά στοιχεία: άλλος θα έχει μεγαλύτερες ανάγκες σε ζωικά λιπαρά, άλλος σε βιταμίνη C ή σε βιταμίνη Α, άλλος σε Σίδηρο ή Ιώδιο ή σε διατροφικό Χρώμιο ή σε αμινοξέα ή σε φυτοθρεπτικά κ.ο.κ.

Άρα όποια και αν είναι η διατροφή που πιστεύουμε πως πρέπει να ακολουθούμε, για να έχουμε υγεία πρέπει:

Σε αυτό το πλαίσιο τα κατάλληλα διατροφικά συμπληρώματα μπορούν να αποτελέσουν ένα ακόμη πολύτιμο εργαλείο.