26/3/2019
Γράφει ο Ολιστικός Ιατρός Σταύρος Ταταράκης

Υγιεινά Σνακ που τρέφουν χωρίς να παχαίνουν

Ένα πακέτο μπισκότα ή φρυγανιές ή άλλο παρόμοιου σνακ των 100 θερμίδων μπορεί να σου φαίνεται μια "καλή" λύση ανάμεσα στα κύρια γεύματα για να κόψεις την πείνα σου. Το πιο πιθανό όμως με μία τέτοια επιλογή είναι ότι σε λίγο θα πεινάς περισσότερο απ' όσο αν είχες φάει κάτι πιο θρεπτικό. Αν καταναλώνεις υδατάνθρακες (π.χ. μπισκότα) έστω και σε μικρές ποσότητες το μόνο που καταφέρνεις είναι να εκτοξεύεις τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου και να μένεις πάλι πεινασμένη/ος (και να θέλεις να καταναλώσεις περισσότερους υδατάνθρακες).

Πρωτεΐνες και Λιπαρά

Αντίθετα, αν επιλέξεις εξ αρχής κάποια πιο θρεπτική τροφή, όπως ταχίνι ή ξηρούς καρπούς μπορεί οι θερμίδες να είναι περισσότερες ανά μερίδα, αλλά θα χορτάσεις πιο γρήγορα και θα μείνεις χορτασμένος/η για μεγαλύτερο διάστημα καθώς η πρωτεΐνη και τα λιπαρά έχουν αυτό το αποτέλεσμα. Έτσι δεν θ' αναγκαστείς να τσιμπολογείς όλη τη μέρα (προσθέτοντας τελικά περισσότερες θερμίδες).

Υδατάνθρακες αλλά τι Υδατάνθρακες;

Ακόμα και αν επιλέξεις να καταναλώσεις κάποιο τρόφιμο με υδατάνθρακες έχει σημασία το τι υδατάνθρακες θα καταναλώσεις. Οι φρυγανιές και τα μπισκότα είναι απλός υδατανθρακας, που φέρνει ακόμα μεγαλύτερη ανισορροπία στον οργανισμό από το αν φας έναν σύνθετο υδατάνθρακα όπως ένα φρούτο με τον φλοιό, που μειώνει τον γλυκαιμεικό δείκτη, δηλαδή, κάνει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να πάει στο αίμα από κάτι που έχει απλά σάκχαρα όπως είναι το μπισκότο, η σοκολάτα ή ένα γλύκισμα.

Ο απλός υδατάνθρακας ανεβάζει πολύ πιο απότομα το σάκχαρο απ' ό,τι ο σύνθετος υδατάνθρακας. Αν λοιπόν θέλουμε υδατάνθρακα θα μπορούσαμε να επιλέξουμε έναν πιο σύνθετο, ας πούμε μια ποιοτική μπάρα δημητριακών ή ένα φρούτο με τον φλοιό ή να συνδυάσουμε με κάτι που έχει πρωτεΐνη και λιπαρά. Εϊναι πολύ πιο υγεινό να φας ταχίνι ή ξηρούς καρπούς. Τόσο οι ξηροί καρποί όσο και το ταχίνι έχουν πρωτεΐνη και λίπος και τα έχουν αυτούσια χωρίς να χρειάζεται να συνδυάσεις εσύ διαφορετικές τροφές για να τα πάρεις. Επίσης περιέχουν και ίνες και πολύτιμα άλλα θρεπτικά στοιχεία όπως ασβέστιο.

Συμπέρασμα

Επιλέγοντας να τρέφεσαι έξυπνα με "σνακ" γεμάτα από θρεπτικά συστατικά θα έχεις και τη σιλουέτα σωστή και το στομάχι σου γεμάτο. Τέτοιες τροφές (π.χ. ταχίνι, αναποφλοίωτα φρούτα, ξηροί καρποί) θα σε χορτάσουν καλύτερα γιατί είναι πιο πλήρεις από παρασκευάσματα τύπου φρυγανιάς και μπισκότου και θα σε ωφελήσουν περισσότερο ακόμα και από το να έτρωγες ψωμί με τυρί, αφού το τυρί είναι οξειδωτική τροφή.

Συμβουλεύσου τον Ολιστικό Ιατρό Σταύρο Ταταράκη για τη Διατροφή που θα βελτιώσει την κατάστασή σου.

ΓΡΑΨΕ ΕΣΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ!