4/12/2019
Γράφει ο Ολιστικός Ιατρός Σταύρος Ταταράκης

Πότε μας ωφελούν οι ξηροί καρποί - 14 Μυστικά

14 Μυστικά για τους ξηρούς καρπούς που είναι καλό να γνωρίζεις:

  1. Ανάλατοι: Οι αλατισμένοι ξηροί καρποί ανεβάζουν την πίεση και κατακρατούν τα υγρά.
  2. Δυναμωτικό: Ο συνδυασμός μιας ποικιλίας κατάλληλων ξηρών καρπών μπορεί να χρησιμεύσει σαν το πιο δυνατό δυναμωτικό για παιδιά και ηλικιωμένους. Δες εδώ πώς να το φτιάξεις.
  3. Ενέργεια: Μία μικρή χούφτα ξηροί καρποί είναι αρκετή ποσότητα τροφής για να πάρουμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε πριν από την άθληση, χωρίς να βαρύνουμε το πεπτικό μας σύστημα. Μία χούφτα ξηροί καρποί περιέχουν 3-7 γραμμάρια πρωτεΐνης, 160-200 θερμίδες και 1-3 γραμμάρια φυτικές ίνες.
  4. Θερμίδες: Μία μικρή χούφτα ωμοί, ανάλατοι ξηροί καρποί την ημέρα μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως υγιεινό σνακ για να αποφύγεις μία πρόχειρη παχυντική τροφή ή ένα σίγουρα παχυντικό και όχι υγιεινό γλυκό. Αν όμως προσπαθείς να χορταίνεις με "χούφτες" ξηρών καρπών το πιο πιθανό είναι να παχύνεις.
  5. Καρύδια: Ας τα προμηθευόμαστε με το τσόφλι και καλό είναι να σπάμε μόνο όσα θα καταναλώσουμε την ίδια ημέρα. Τα  αποφλοιωμένα καρύδια με τον καιρό αναπτύσσουν στην επιφάνειά τους κάτι σαν λευκή σκόνη. Αυτά τα λευκά σωματίδια θεωρούνται καρκινογόνα.
  6. Λιναρόσπορος: Καλό "αντίδοτο" για μία διατροφή πλούσια σε ωμέγα 6 λιπαρά (κόκκινο κρέας, πουλερικά, αβγά, ηλιέλαιο κ.ά.). Και εναλλακτική πηγή ωμέγα 3 αν υπάρχει πρόβλημα στις κάψουλες ωμέγα 3 από ιχθυέλαια. Ένα κουταλάκι του γλυκού κοπανισμένος λιναρόσπορος μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές και να βελτιώσει το καρδιαγγειακό σύστημα (έχει αποδειχθέι ότι ο λιναρόσπορος κατεβάζει την αρτηριακή πίεση και μπορεί να χαμηλώσει τα επίπεδα χοληστερόλης)..
  7. Λίπη: Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη που περιέχουν οι ξηροί καρποί ρυθμίζουν ευεργετικά την "καλή" χοληστερίνη (LDL)
  8. Μούλιασμα: Για να απελευθερώσουμε το πλήρες δυναμικό των ευεργετικών συστατικών τους, τα μουλιάζουμε από βραδίς και το πρωί πίνουμε αυτό το ζουμί και τρώμε τους ξηρούς καρπούς.
  9. Ποικιλία: Για να επωφελούμαστε από τις θρεπτικές ιδιότητες των ξηρών καρπών, καλό είναι να τους εναλλάσσουμε ώστε να μην δημιουργηθεί δυσανεξία σε κάποιον ξηρό καρπό αν τρώμε τον ίδιο επειδή μας αρέσει.
  10. Πυρήνες βερύκοκκου: Τους αποδίδεται αντικαρκινική προστασία. Μέχρι 2 την ημέρα, κάθε ημέρα ανελλιπώς.
  11. Σταφίδες: Καλύτερα να προτιμάμε τις βιολογικές, για να μην έχουν υποβληθεί στη διαδικασία της θείωσης.
  12. Tαχίνι: Καλύτερα βιολογικό, αναποφλοίωτο. Αν όμως πάρεις συμβατικό ταχίνι, καλύτερα να προτιμήσεις το αποφλοιωμένο (που είναι και το πιο σύνηθες στο εμπόριο). Κάποιοι μπορεί να πάθουν αλλεργία από τα φυτοφάρμακα που έχει δεχθεί ο φλοιός των συμβατικά καλλιεργημένων σπόρων του αναποφλοίωτου σουσαμιού.
  13. Φρεσκάδα: Οι πολυκαιρισμένοι ξηροί καρποί ταγγίζουν. Πρέπει να αποφεύγουμε να τρώμε ταγγισμένους (οξειδωμένους) ξηρούς καρπούς γιατί μακροχρόνια μπορεί να προκαλέσουν βλάβες στην υγεία.
  14. Ωμοί: Όταν ψήνονται οι ξηροί καρποί αλλοιώνονται τα έλαιά τους και μπορεί να γίνουν καρκινογόνα.

Δες και:

Πώς γιατρεύτηκα με τη διατροφή Medical Nature Formula

Διατροφή που γιατρεύει

Τι συμπληρώματα διατροφής θα σου κάνουν καλό;

Δυναμωτικό για παιδιά, ηλικιωμένους και όχι μόνο...

Συμβουλεθείτε τον Ολιστικό Ιατρό Σταύρο Ταταράκη για την προσωπική σας θεραπευτική διατροφή.

ΓΡΑΨΕ ΕΣΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ!