22/4/2017
Γράφουν: Ιατρός Σταύρος Ταταράκης, Φυσικοπαθητικός Μάριος Πρωτόπαπας

Δίαιτα για Γράμμωση από τον Ιατρό Σ. Ταταράκη και τον Φυσικοπαθητικό Μάριο Πρωτόπαπα


Συμπληρώματα και Διατροφή για Γράμμωση

Κάθε σώμα έχει τις δικές του ιδιαίτερες οδούς από τις οποίες θα περάσει για να φτάσει στην γράμμωση των μυών. Οι σωστές για εσένα διατροφικές συνήθειες και ο τρόπος που γυμνάζεσαι θα κάνουν τη διαφορά στο να επιτύχεις τη γράμμωση που θέλεις.

Κατά τη χρονική περίοδο που επιθυμείς μυϊκή γράμμωση, ταυτόχρονα με το εξατομικευμένο πρόγραμμα γυμναστικής, που συνήθως περιλαμβάνει μικρότερα βάρη και περισσότερες επαναλήψεις, θα ακολουθήσεις και ένα ειδικό πρόγραμμα διατροφής για γράμμωση, μαζί με συμπληρώματα διατροφής για γράμμωση.

Διατροφή για Γράμμωση

Η δίαιτα για γράμμωση ή καλύτερα, η σωστή διατροφή για γράμμωση περιέχει μικρότερες ποσότητες λίπους και υδατανθράκων, αλλά επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, ώστε να διατηρείται ο μυϊκός ιστός.

Συμπληρώματα διατροφής για Γράμμωση

Σε αυτήν τη φάση, θα ωφελήσει η λήψη συγκεκριμένων διατροφικών συμπληρωμάτων, που μπορούν να σε βοηθήσουν να καις το λίπος πιο εύκολα, αλλά και με ασφάλεια. Κάποια από αυτά τα συμπληρώματα είναι:

  • CLA (συζευγμένο λινολεϊκό οξύ)
  • Διατροφικό χρώμιο
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  • Φόρμουλες με αντιοξειδωτικά στοιχεία
  • Διατροφικό ιώδιο
  • Πράσινο τσάι
  • Υπερτροφές όπως το acai berry (προφέρεται "ασαῒ") κ.ά.

Γράμμωση και Αλάτι

Επίσης η διατροφή σου θα πρέπει να είναι φτωχή σε κοινό επιτραπέζιο αλάτι, αλλά πλούσια σε διατροφικό νάτριο, που περιέχεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σέλινο, σπανάκι, μαρούλι κ.ά.), τα οποία επιπλέον έχουν και αλκαλοποιητικές ιδιότητες. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και έξτρα συσκευασμένο αλάτι από τα παραπάνω λαχανικά, όπως επίσης και αραφινάριστο θαλασσινό αλάτι (Μεσολογγίου) ή αλάτι Ιμαλαῒων αντί για το κοινό επιτραπέζιο αλάτι.

Γράμμωση και Νερό

Πολύ σημαντική είναι η επαρκής πρόσληψη νερού και η αποφυγή της αφυδάτωσης.

Προσοχή, μην νομίζεις ότι πίνοντας μόνο γάλα εφυδατώνεσαι, γιατί έτσι θα πάθεις σίγουρα αφυδάτωση, αν δεν πίνεις και νερό ή χυμούς φρούτων.
Το τσάι και ο καφές αφυδατώνουν σε μεγάλο βαθμό και αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την εμφάνισή σου καθώς το σώμα όταν αφυδατώνεται κατακρατά νερό ως άμυνα. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, υποβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα του δέρματος.

Πρωτεΐνη για Γράμμωση

Η πρωτεΐνη αποτελεί βασικό στοιχείο του μυϊκού ιστού και η επάρκειά της στον οργανισμό είναι απαραίτητη για να υπάρξει μυική ανάπτυξη. Στη διατροφή γράμμωσης το ιδανικό είναι να μειωθούν οι ποσότητες υδατανθράκων και λιπών, και η πρόσληψη πρωτεΐνης να παραμένει σταθερή. Συνεπώς ένα διατροφικό συμπλήρωμα καθαρής πρωτεΐνης θα βοηθήσει στο να διατηρηθεί ο μυικός ιστός που ήδη έχουμε χτίσει στην φάση της μυϊκής ανάπτυξης.

Όλα τα συμπληρώματα πρωτεΐνης δεν είναι ίδια. Την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ασφάλεια την δίνουν αυτά με τα λιγότερα δυνατά συντηρητικά και άλλα χημικά πρόσθετα. Ιδιαίτερα επιβλαβή θεωρούνται τα τεχνητά γλυκαντικά, όπως π.χ. η ασπαρτάμη, η σακχαρίνη κ.ά. Αν θέλεις το καλύτερο για την υγεία σου, ψάξε και βρες συμπληρώματα πρωτεΐνης με ελάχιστα ή καθόλου συντηρητικά ή πρόσθετες χημικές ουσίες. Αυτά τα πιο φυσικά συμπληρώματα πρωτεΐνης είναι κάπως πιο ακριβά, αλλά εδώ το τελικό κόστος είναι το πόσο θα είσαι υγιής για να μπορείς να συνεχίσεις να αθλείσαι.

Στο Medical Nature Center, βάσει του λεπτομερούς ιστορικού σου, θα προσδιοριστούν η διατροφή και τα φυσικά συμπληρώματα διατροφής που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τους αθλητικούς στόχους σου με ασφάλεια, σε βάθος χρόνου και όχι μόνο περιστασιακά.

Ο Ορθομοριακός Ιατρός (Διατροφή - Συμπληρώματα) Σταύρος Ταταράκης είναι πρώην πρωταθλητής πυγμαχίας και ο Φυσικοπαθητικός Μάριος Πρωτόπαπας (Σύμβουλος Διατροφής) είναι πρώην πρωταθλητής κολύμβησης.

Πες μας τι στόχο έχεις βάλει για την σωματική σου διάπλαση, για να την υποστηρίξουμε σωστά, συστηματικά και με αποτέλεσμα.

 

ΓΡΑΨΕ ΕΣΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ!