9/2/2018
Γράφει ο Ορθομοριακός Ιατρός Σταύρος Ταταράκης

Θα μπορούσε να ονομάζεται "Συνταγή για Οστεοπόρωση" μια και ένα ένα τα συστατικά αυτής της σαλάτας ‒ και κυρίως σε συνδυασμό ‒ μπορούν να λειτουργήσουν σαν μία πολυβιταμίνη για τα οστά.

Όταν γίνεται λόγος για κατάλληλη διατροφή για την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης, ως πρωταγωνιστές συνήθως αναφέρονται τα γαλακτοκομικά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε ασβέστιο. Όπως όμως έχει αποδειχθεί, το ασβέστιο δεν μπορεί να διατηρηθεί στα οστά χωρίς τη συνύπαρξη και συνέργεια ορισμένων θρεπτικών συστατικών.

Έτσι, όταν αναζητούμε συνταγές για οστεοπόρωση, στην πραγματικότητα αναφερόμαστε σε φαγητά που περιλαμβάνουν έναν συνδυασμό θρεπτικών συστατικών τα οποία υποστηρίζουν την αναδόμηση των οστών.

Με αυτό το πρίσμα ας καλωσορίσουμε τα συστατικά αυτής της σαλάτας.

Kρεμμύδι για Οστεοπόρωση

Μία έρευνα του 2009 έδειξε ότι η κατανάλωση κρεμμυδιών ωφελεί την οστική πυκνότητα σε προεμμηνοπαυσιακές και εμμηνοπαυσιακές γυναίκες 50 ετών και άνω. Επίσης ότι οι ώριμες γυναίκες που καταναλώνουν πιο συχνά κρεμμύδια κινδυνεύουν 20% λιγότερο από κατάγματα από εκείνες που δεν περιλαμβάνουν τα κρεμμύδια στη διατροφή τους.

Πώς έτσι; Κυρίως χάρη στα φυτοχημικά και την κουερσετίνη που περιέχουν τα κρεμμύδια. Ιδιαίτερα το λευκό κρεμμύδι περιέχει και το πεπτίδιο GPCS, το οποίο, όπως έδειξε έρευνα Ελβετών επιστημόνων, μειώνει την απώλεια της οστικής μάζας.

Πόσο κρεμμύδι; Όσο αντέχετε στο πιάτο και στο στομάχι σας.

Αγγούρι για γερά Οστά

  • Το αγγούρι περιέχει πιρύτιο που αφ' ενός συγκρατεί το ασβέστιο και αφ' ετέρου συμμετέχει στην παραγωγή του απαραίτητου κολλαγόνου για τον σχηματισμό χόνδρων και την ελαστικότητα των οστών (αποφυγή καταγμάτων).
  • Περιέχει και βιταμίνη Κ1, χαλκό, μαγγάνιο και μαγνήσιο, που επίσης συμβάλλουν στην οστική υγεία.
  • Το μεγαλύτερο μέρος των ωφέλιμων συστατικών του αγγουριού υπάρχουν στη φλούδα του αγγουριού. Έτσι προτιμήστε τα βιολογικά αγγούρια και να τα καταναλώνετε με τη φλούδα αφού τα πλύνετε με σαπούνι ελιάς και τα ξεπλύνετε καλά.
  • Η σάρκα του αγγουριού περιέχει βιταμίνη C πολύτιμη για την παραγωγή κολλαγόνου.

Ασβέστιο από γιαούρτι

Εδώ η συμβουλή μας είναι να προτιμάτε το πρόβειο ή κατσικίσιο βιολογικό γιαούρτι από το αγελαδινό. Και καλύτερα το πλήρες, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι θα επιλέξετε να χρησιμοποιήστε τη μισή ποσότητα. Αν μη τι άλλο επειδή, για να απορροφηθεί το ασβέστιο, χρειάζεται λιπαρά.

Ελαιόλαδο για προστασία των οστών

Και η τελική πινελιά: Ελαιόλαδο, που θα κάνει αυτό το πιάτο ένα πλήρες, απολαυστικό γεύμα.

Το 2016 μία έρευνα έδειξε ότι οι πολυφαινόλες του ελαιόλαδου προστατεύουν το σκελετικό σύστημα κατά της οστεοπόρωσης.

Ενημερώσου και:


Ρωτήστε τον Ιατρό Σταύρο Ταταράκη ποιες φυσικές θεραπείες είναι κατάλληλες για τη δική σας περίπτωση.