24/12/2019
Γράφει ο Ολιστικός Ιατρός Σταύρος Ταταράκης

Πώς να μην πάρουμε βάρος απ' τα χριστουγεννιάτικα γλυκά

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά μπορεί να είναι μόνο γιορτή και όχι προεόρτια άγχους πάνω ή μπροστά στη ζυγαριά. Τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά έχουν επινοηθεί για να μας δίνουν χαρά και όχι αγωνία για το πόσα κιλά πήραμε επειδή ενδώσαμε και τα απολαύσαμε έστω και στο πλαίσιο της εορταστικής εξαίρεσης.

Οπότε τι κάνουμε όταν εμφανιστούν...

Μελομακάρονα, Κουραμπιέδες, Βασιλόπιτα;

Να τα απολαύσουμε. Γι' αυτό βρίσκονται εκεί.

Υπάρχει όμως ένα τέχνασμα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να "ξεγελάσουμε" τη λαιμαργία μας και να ευχαριστηθούμε τα γιορτινά γλυκά χωρίς να μας "φάνε" εκ των υστέρων οι τύψεις.

Όπου και να βρεθούμε τις γιορτινές μέρες (σε σπίτι συγγενών ή φίλων) φροντίζουμε να πάμε (μαζί με το όποιο άλλο δωράκι μας) μία σακούλα βιολογικά φρούτα (μήλα, αχλάδια) και ένα πακετάκι αποξηραμένους χουρμάδες (κατά προτίμηση επίσης βιολογικούς).

Το ότι προσφέρουμε κάτι βιολογικό κατ' αρχήν βοηθάει να ξεπεραστεί η αμηχανία γιατί κουβαλήσαμε τα φρούτα στο σπίτι που μας έχουν καλέσει.

Όταν μας κεράσουν το χριστουγεννιάτικο γλυκό, κατ' αρχήν επιλέγουμε συνειδητά και δηλώνουμε πότε θα το τιμήσουμε (πριν ή μετά το φαγητό) και πράττουμε αναλόγως. Έτσι ούτε φορτωμένοι υπερβολικά θα νιώσουμε και όντως θα το ευχαριστηθούμε περισσότερο.

Το τέχνασμα με το φρούτο και τον χουρμά

Επειδή η γιορτινή επίσκεψη ή συγκέντρωση στο δικό μας σπίτι είναι κατά κανόνα πολύωρη και τα γλυκά πάνε κι έρχονται, πριν φάμε το γλυκό που έχουμε λοκάρει (επιλέξει), ζητάμε πρώτα ένα από τα φρούτα που φέραμε (μήλο ή αχλάδι) και έναν χουρμά.

Ξεπλένουμε το βιολογικό φρούτο και το τρώμε με τη φλούδα (96 θερμίδες, 0% κορεσμένα λιπαρά, 0,2 γρ. συνολικά λιπαρά, 0% χοληστερίνη, 0% κατεργασμένα σάκχαρα, 16,3 γρ. φυσικά σάκχαρα). Στη συνέχεια, τρώμε τον χουρμά (20 θερμίδες, 0% λιπαρά, 0% χοληστερίνη, 0% κατεργασμένα σάκχαρα, 5 γρ. φυσικά σάκχαρα).

Και μετά τρώμε το γλυκό που μας αρέσει περισσότερο (κουραμπιές, μελομακάρονο με σοκολάτα ή σκέτο ό,τι θέλουμε).

Σε αυτή τη φάση, είναι πολύ δύσκολο να φας με ευχαρίστηση όσο λαχταρούσες αρχικά (κατά προσέγγιση τη μισή πιατέλα).

Έτσι, απλώνοντας χωρίς ενοχές το χέρι σου πια στο γλυκό-στόχο και παρακάμπτοντας εν πλήρει γνώσει σου και εντελώς ατάραχα τις "πικρές" διατροφολογικές αλήθειες όλης της υπόλοιπης χρονιάς, έχοντας δηλαδή επίγνωση ότι:

  • Η ζάχαρη είναι μία από τις πιο καταστροφικές για την υγεία μας επεξεργασμένες τροφές.
  • Τα κορεσμένα λιπαρά οξέα (βούτυρο κουραμπιέδων, επικάλυψη σοκολάτας στα μελομακάρονα) ανεβάζουν τη χοληστερίνη.
  • Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (λευκό αλεύρι σε δίπλες, κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα) αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Ένας γιορτοχαλαστής (guastafeste όπως λένε οι Ιταλοί) εδώ θα πρότεινε:

  • Μελομακάρονα με μέλι αντί για ζάχαρη
  • Να τινάξουμε καλά τον κουραμπιέ από τη ζάχαρη άχνη πριν τον φάμε.

Εσύ όμως, με το παραπάνω στρατηγικά προμελετημένο σχέδιο, και ειδικά για αυτές τις 2 ημέρες χαράς (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά), δικαιούσαι να αγνοήσεις τις 2 παραπάνω διατροφολογικές συστάσεις.

Απλά, μετά το μυστικό τελετουργικό σου...
Τρως αργά και απολαυστικά το γλυκό σου τραβώντας αν θέλεις και μια selfie για να μεγιστοποιήσεις το αποτέλεσμα της εμπειρίας.

  • Μελομακάρονο: 190 θερμίδες, 8 γρ. λιπαρά
  • Κουραμπιές: 240 θερμίδες, 9,2 γρ. λιπαρά
  • Δίπλα: (μέτρια) 170-200 θερμίδε, 4,5 γρ. λιπαρά
  • Βασιλόπιτα τσουρέκι (μέτριο κομμάτι): 200-220 θερμίδες,  255 θερμίδες και 7,5 γρ, λιπαρά
  • Βασιλόπιτα κέικ (μέτριο κομμάτι) : 300-350 θερμίδες, 350 θερμίδες, 20 γρ. λιπαρά
  • Selfie: 0% θερμίδες, 0% λιπαρά, 0% χοληστερίνη, 0% κατεργασμένα σάκχαρα

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά!

ΓΡΑΨΕ ΕΣΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ!