17/9/2018
Γράφει ο Ολιστικός Ιατρός Σταύρος Ταταράκης

Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας υπήρχε στη Μεσσηνία ένας διοικητής ο οποίος είχε την εξής άβολη για τους ντόπιους συνήθεια. Ζητούσε να του πηγαίνουν κάθε μέρα να τρώει 40 αβγά και 40 κρεμμύδια. Μόλις απολάμβανε και τα σαράντα αβγά, έτρωγε από πάνω και τα σαράντα κρεμμύδια και γινόταν ταύρος στην υγεία.

Όμως το πράγμα τραβούσε και οι κάτοικοι δυσκολεύονταν όλο και περισσότερο να βρίσκουν κάθε μέρα σαράντα αβγά και σαράντα κρεμμύδια για να ικανοποιήσουν την όρεξη του αγά. Έτσι μια μέρα του έφεραν τα σαράντα αβγά όπως τα προτιμούσε και μόλις τα έφαγε ζήτησε να του δώσουν να φάει και τα αντίστοιχα κρεμμύδια. Αλλά κρεμμύδια εκείνη την ημέρα... γιοκ. Και ο απαιτητικός άρχοντας τους άφησε χρόνους.

Την ιστορία αυτή την είχαν διηγηθεί ως αληθινή στον εκατονταετή γέροντα που την διηγήθηκε και σ' εμάς.

Για να δούμε λοιπόν αν έχει κάποια επιστημονική βάση.

Αβγά και Χοληστερίνη

Κατ' αρχήν έχει πια αποδειχθεί ότι τα αβγά δεν ευθύνονται για τη δημιουργία χοληστερίνης (υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι μιλάμε για μία κατανάλωση σε λογικά πλαίσια ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οργανισμού σύμφωνα με παράγοντες όπως η ηλικία, η σωματική δραστηριότητα κ.ά.). Δηλαδή, σίγουρα δεν μιλάμε για μία υπερβολική κατανάλωση και μάλιστα συστηματικά.

Κρεμμύδι και Χοληστερίνη

Ας δούμε όμως τι ρόλο μπορεί να έπαιζαν τα κρεμμύδια ως αντίδοτο για την υπερβολική κατανάλωση των αβγών στον λαίμαργο άρχοντα της ιστορίας μας.

Σε μία μελέτη του 2009 δείχθηκε ότι το αντιοξειδωτικό κουερσετίνη που περιέχουν τα κρεμμύδια μειώνει τις τιμές της "κακής" χοληστερίνης (LDL) προστατεύοντας έτσι τα αγγεία και τη λειτουργία της καρδιάς. Η ίδια μελέτη έδειξε ότι η κουερσετίνη των κρεμμυδιών ρίχνει και τη συστολική πίεση. Άρα μιλάμε για διπλό όφελος και προφύλαξη από καρδιοπάθειες.

Μία άλλη μελέτη του 2010 έδειξε συγκεκριμένα ότι τα κόκκινα κρεμμύδια μειώνουν την "κακή" (LDL) χοληστερίνη.

Η Συμβουλή μας

Αν δεν σε πειράζουν τα κρεμμύδια, καλύτερα άρχισε να τα εντάσσεις καθημερινά στη διατροφή σου, όχι μόνο στις σαλάτες, αλλά και ως γευστικό συμπλήρωμα σε κάθε γεύμα, έστω και μόνο το βράδυ, όταν δεν φοβάσαι ότι μπορεί να ενοχλήσεις τους γύρω σου με τη χαρακτηριστική οσμή αυτής της πολύτιμης τροφής.

Το ερώτημα είναι:

Διατηρείται η κουερσετίνη στα μαγειρεμένα κρεμμύδια;

Σύμφωνα με μία μελέτη, κουερσετίνη αυξάνεται κατά 25% στα σοταρισμένα και στα ψητά κρεμμύδια (μάλλον λόγω του περιορισμού του ποσοστού του νερού που περιέχουν τα ωμά κρεμμύδια), ενώ στα βρασμένα κρεμμύδια μειώνεται η ποσότητα της κουερσετίνης κατά 18%.

Προειδοποίηση:

Σε καμμία περίπτωση δεν συνιστούμε να δοκιμάσει κάποιος να καταναλώσει περισσότερα από τρία αβγά την ημέρα ημέρα, για να δοκιμάσει την αποτελεσματικότητα του κρεμμυδιού κατά της χοληστερίνης.

Δες και γιατί τον Κρεμμύδι βοηθά στην Οστεοπόρωση.

Διατροφή και Συμπληρώματα για Υγιή Καρδιά.

Ρώτησε έναν Ειδικό Σύμβουλο Διατροφής για τις τροφές που εσύ πρέπει να αποφεύγεις και ποιες τροφές μπορούν να σε βοηθήσουν ώστε να λειτουργεί ο δικός σου οργανισμός χωρίς προβλήματα!

Συμβουλεύσου εδώ δωρεάν τον Ιατρό Σταύρο Ταταράκη για τη θεραπευτική διατροφή σου!