1/2/2019
Γράφει ο Ολιστικός Ιατρός Σταύρος Ταταράκης

Γνωρίζουμε ότι η γλουτένη που βρίσκεται στα σιτηρά προκαλεί φλεγμονές. Όσοι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη αποφεύγουν τα προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε αυτήν και προτιμούν τα προϊόντα από αλεύρι ζέας το οποίο περιέχει γλουτένη σε πολύ μικρότερο ποσοστό, καθώς και προϊόντα από εναλλακτικές πηγές (φαγόπυρο, ρύζι, κεχρί, κινόα...)

Μέχρι που ένας Αμερικανός καρδιολόγος, ο Dr. Steven Gundry, ιδιοκτήτης αλυσίδας κλινικών αδυνατίσματος και αποτοξίνωσης στην Καλιφόρνια, υποστήριξε ότι η γλουτένη είναι μόνο η κορυφή ενός "παγόβουνου" τοξίνωσης. Στο βιβλίο του "Ο κρυφοί κίνδυνοι στις ""υγιεινές τροφές"" που προκαλούν εξασθένηση του οργανισμού, αυτοάνοσα νοσήματα και αύξηση βάρους" διευκρίνισε ότι η γλουτένη είναι μία μόνο παραλλαγή μιας υψηλά τοξικής φυτικής πρωτεΐνης, της λεκτίνης.

Και εδώ έρχεται η σοκαριστική έκπληξη: τα δημητριακά ΔΕΝ είναι η μόνη πηγή της τοξικής λεκτίνης. Λεκτίνη περιέχουν και τροφές που επιλέγουμε επειδή δεν περιέχουν γλουτένη, όπως αρκετά φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, όσπρια.και γαλακτοκομικά. Στα λαχανικά και τα φρούτα η λεκτίνη συγκεντρώνεται κυρίως στις φλούδες, στους σπόρους και στα φύλλα.
Έτσι, σύμφωνα με τον Dr Gundry, όταν τα καταναλώνουμε αναποφλοίωτα ξεκινούν στον οργανισμό μας αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκαλούν ασθένειες και αύξηση βάρους.

Ο Αμερικανός καρδιολόγος υποστηρίζει ότι η Φύση έχει βάλει στον φλοιό των τροφών την τοξική πρωτεΐνη λεκτίνη για να προφυλάξει τα φυτά και τους καρπούς από αρπακτικά μεταξύ των οποίων και ο άνθρωπος. Η λύση που προτείνει είναι να προτιμάμε τα φρούτα εποχής που περιέχουν λιγότερη λεκτίνη όταν είναι πιο ώριμα. Επίσης να ξεφλουδίζουμε τα λαχανικά (ντομάτες κ.λπ.) και τα φρούτα και να προτιμάμε τα ΑΠΟΦΛΟΙΩΜΕΝΑ προϊόντα αντί για τα αναποφλοίωτα (ρύζι, δημητριακά, αμύγδαλα, όσπρια κ.λπ.).

Στην κατανάλωση των φρούτων και των λαχανικών στην εποχή τους, θα συμφωνήσουμε, όπως σε οτιδήποτε προτείνει η ίδια η Φύση.

Για τον ίδιο όμως λόγο, αντιπροτείνουμε ότι η Φύση μας έδωσε τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά και τα δημητριακά και το ρύζι για να τα καταναλώνουμε στη φυσική τους κατάσταση, ολόκληρα. Η απόδειξη γι' αυτό είναι ότι μόνο ο άνθρωπος και μόνο χιλιάδες χρόνια μετά την εμφάνισή του στη Γη, στο πλαίσιο της βιομηχανικής επανάστασης, μπήκε στη διαδικασία μαζικής παραγωγής, διάθεσης και κατανάλωσης αποφλοιωμένων προϊόντων.

Επιπλέον, όταν η φύση προστατεύει ένα φυτό από τους εχθρούς του το κάνει με ένα "όπλο" άμεσης δράσεως όπως π.χ. η καφεΐνη. Τα φυτά που περιέχουν καφείνη στα φύλλα τους ως προστασία πράγματι προστεύονται άμεσα καθώς η καφεΐνη είναι μία νευροτοξική ουσία άμεσης δράσεως και άμεσου αποτελέσματος. Δηλαδή, δεν θα είχε κανένα νόημα, ένα ζώο να καταφέρνει να φάει έναν υποτίθεται προστευμένο καρπό και να υποστεί τις συνέπεις μετά από μήνες (πάχυσαρκία, ασθένεια). Άρα το επιχείρημα ότι πρέπει να τρώμε αποφλοιωμένα τα τρόφιμα δεν στέκει και γι' αυτόν τον λόγο.

Υπό την προϋπόθεση ότι μιλάμε για προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας, που δεν έχουν επιβαρυνθεί με χημικά πρόσθετα, τα φρούτα, τα λαχανικά, το ρύζι και τα δημητριακά ωφελούν περισσότερο όταν τρώγονται αναποφλοίωτα ως πλήρης τροφή, εκτός αν πάσχουμε από κάποιο εντερικό πρόβλημα και δεν μας είναι ανεκτές οι φλούδες των καρπών. Κατά τα άλλα, ας έχουμε υπ' όψη ότι στις φλούδες των φρούτων και των λαχανικών συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των βιταμινών που περιέχουν.

Στην πραγματικότητα, η παχυσαρκία...

Η παχυσαρκία δεν οφείλεται στην κατανάλωση αναποφλοίωτων τροφών. Απόδειξη ότι οι περισσότεροι vegans δεν είναι παχύσαρκοι, ενώ καταναλώνουν μόνο ολόκληρες, αναποφλοίωτες τροφές. Αποφλοιώνοντας, χάνεις την μισή τροφή.

Η παχυσαρκία οφείλεται σε:

  • Παράγωγα αποφλοιωμένων πρώτων υλών
  • Επεξεργασμένες ζωικές πρωτεΐνες από ζώα που έχουν εκτραφεί με πολύ λάθος τρόπο και είναι προϊόν βασανισμού
  • Τροφές από απλούς υδατάνθρακες
  • Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη: Όταν αποφλοιώνεις κάτι ανεβάζεις τον γλυκαιμικό του δέκτη. Για παράδειγμα, το αποφλοιωμένο ρύζι έχει πάρα πολύ υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, σε αντίθεση με το το αναποφλοίωτο ρύζι, που έχει χαμληλό γλυκαιμικό δείκτη.

Συνοψίζοντας...

Τα αναποφλοίωτα τρόφιμα είναι φτιαγμένα για να τα καταναλώνουν τα ζώα του πλανήτη. Το μόνο θηλαστικό που μπορεί να επεξεργάζεται τα τρόφιμα είναι ο άνθρωπος. Όλα τα άλλα ζώα στον πλαντήτη τα τρώνε αυτούσια. Αυτά αρρωσταίνουν; Παίρνουν περισσότερο βάρος απ' όσο είναι προορισμένα να έχουν;

Τα ζώα που τα έφτιαξε ο Θεός τρώνε τις τροφές όπως τις έφτιαξε ο Θεός. Δεν έχουμε φτιαχτεί για να αποφλοιώνουμε.

Η πραγματική λύση είναι να αποφεύγουμε τροφές που έχει τροποποιήσει ο άνθρωπος. Αν τα σημερινά τρόφιμα προκαλούν προβλήματα υγείας είναι γιατί είναι αλλοιωμένα, έχουν μεταλλαχθεί από διασταυρώσεις. Εμείς ευθυνόμαστε που τα αλλάξαμε στην πορεία. Δεν ευθύνεται ο φλοιός τους. Για παράδειγμα, τα σιτηρά: Οι σπόροι δεν ήταν κάποιτε έτσι. Γι' αυτό προσπαθούμε να επιστρέψουμε στη ζέα, το αρχαίο σιιτάρι (Triticum dicoccum), που περιέχει γλουτένη σε επίπεδα ανεκτά από τον ανθρώπινο οργανισμό.

Η ερμηνεία που μπορώ να δώσω για τις θεραπείες αυτοάνοσων νοσημάτων και παχυσαρκίας από τον Dr. Steven Gundry είναι ότι, κατά πασα πιθιανότητα, οι άνθρωποι γίνονται καλά επειδή αποτοξινώνονται και όχι επειδή καταναλώνουν αποφλοιωμένες τροφές.

Μπήκα στον κόπο να σχολιάσω την αιτίαση του Αμερικανού καρδιολόγου επειδή, αν κάθε τόσο κάτι που γνωρίζετε ανατρέπεται από κάτι άλλο, στο τέλος θα σας είναι πολύ δύσκολο να ακολουθήσετε έστω και τους στοιχειώδεις κανόνες μιας πραγματικά υγιεινής διατροφής.

Τα άτομα με δυσανεξία στην γλουτένη ( ΚΟΙΛΙΟΚΑΚΗ ) δεν επιτρέπεται να καταναλώσουν αλεύρι Ζέας που έχει πάνω απ το επιτρεπτό όριο γλουτένη , πάνω από 20 ppm. Παρακαλώ ενημερωθείτε καλύτερα και διορθώστε το άρθρο σας
Καραγκουνια Κωνσταντίνα , 01/02/2019 - 18:44
Στο άρθρο μου δεν αναφέρομαι πουθενά στην κοιλιοκάκη. Άλλο ή απλή δυσανεξία ή ευαισθησία στην γλουτένη (όπου επιτρέπεται η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων γλουτένης) και άλλο η κοιλιοκάκη. Σταύρος Ταταράκης
manager , 04/02/2019 - 14:50

ΓΡΑΨΕ ΕΔΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!